מונה מבקר לפרקליטות: הכירו את השופט פינקלשטיין

ישראל רובין No Comments on מונה מבקר לפרקליטות: הכירו את השופט פינקלשטיין

אחרי סיום עבודת ועדת החקירה בנושא בריחת האסירים: השופט בדימוס פרופ' מנחם פינקלשטיין נכנס לתפקידו כנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות | עם זאת, מצבה של הנציבות עגום

השופט בדימוס פרופ׳ מנחם פינקלשטיין בוועדת הבדיקה לבריחת האסירים מכלא גלבוע צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השופט בדימוס פרופ' מנחם פינקלשטיין נכנס היום (חמישי) לתפקידו כנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, במשרד המשפטים. זאת, לאחר שסיים לאחרונה את תפקידו כיושב ראש ועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת האסירים הביטחוניים מבית הסוהר גלבוע. תקופת המינוי היא ל-5 שנים.

השופט בדימוס פינקלשטיין כיהן בעבר כסגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז וכשופט בבתי המשפט המחוזיים חיפה ומרכז, וקודם לכן כיהן כפרקליט הצבאי הראשי, התובע הצבאי הראשי, הסנגור הצבאי הראשי וכשופט ומשנה לנשיא בית הדין הצבאי לערעורים.

נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות פועלת כגוף ביקורת עצמאי, שמטרתו לבחון מעשה של מייצגי מדינה בערכאות משפטיות במסגרת תפקידם, ובכלל זה הפרקליטות, על יחידותיה ומחלקותיה השונות, התביעה המשטרתית, מיופי כוח ומוסמכים מטעם היועצת המשפטית לממשלה, וכיו"ב. זאת, על מנת למסד ביקורת רחבה ומקצועית על מערך התביעה הכללית בישראל, ולאפשר לכל אדם, הרואה עצמו נפגע ממעשה כאמור, להגיש תלונה לנציבות לצורך בדיקה ובירור, באופן שיביא להגברת אמון הציבור במערך התביעה.

בינואר 2022 סיים את תפקידו השופט בדימוס דוד רוזן ומאז מילאה את התפקיד סגניתו עו"ד ליעד מאיר צדר.

יש לציין כי כבר כמה חודשים לפני סיום תפקידו של השופט רוזן, הציב בית המשפט העליון מגבלות על תפקודה של הנציבות, שהפכו אותה בפועל לגוף חסר תוכן ושיניים, עוד יותר משהייתה קודם לכן. בין היתר, נאסר על הנציבות לפרסם את מסקנותיה בתיקים בהם היא דנה. פרסום הדו"חות היווה את מרכז כוחה, שלא לומר מקור כוחה היחיד – והוא הצגת כשלים לעין השמש, למען ישפוט הציבור במצב בו אין בידי הנציב לנקוט צעדים משמעתיים ופליליים נגד פרקליטים שכשלו או מעדו.



0 תגובות